وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوٓا۟ أَنفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَٱسْتَغْفَرُوا۟ ٱللَّهَ وَٱسْتَغْفَرَ لَهُمُ ٱلرَّسُولُ لَوَجَدُوا۟ ٱللَّهَ تَوَّابًۭا رَّحِيمًۭ

Dan Kami tidak mengutus seseorang Rasul pun melainkan supaya ia ditaati dengan izin Allah. Dan kalaulah mereka ketika menganiaya diri mereka sendiri datang kepadamu (wahai Muhammad) lalu memohon ampun kepada Allah, dan Rasulullah juga memohon ampun untuk mereka, tentulah mereka mendapati Allah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (an-nisa' 4:64)

Monday 23 July 2012

la tahzan...

assalamualaikum... 



harini genap 4 hari puase sy telah melakukan satu kesalahan yg saya sendiri tidak dapat memaafkan diri saya.
sy manusia biasa yg selalu melakukan kesalahan dan melakukan maksiat kpd ALLAH..
ya ALLAH, sesungguhnya hanya tempat engkau semua hamba-hamba mu mengadu...

aku tidak pernah terlepas dari melakukan kesalahan,
seorang yang tergopoh gapah dalam melakukan keputusan,
tidak sempurna seperti yg lain,
hanya insan yg hina dihadapan tuhan.

ya ALLAH, sesungguhnya engkau tuhan yang maha besar
ya ALLAH, sesungguhnya engkau tuhan yang maha pengampun,
ya ALLAH, sesungguhnya engkau tuhan yang maha bijaksana,
tiada tuhan selain mu ya ALLAH...

hanya kepada-mu aku bersujud,
dan hanya kepada mu aku berserah,
insan yang lemah lagi hina ini.

maafkan aku sahabat2 kerana masih kurang dlm mentarbiahkan agama,
akan aku cuba sedaya upaya mengubah diri-ku kearah kebaikan yang diredhai ALLAH.
aku harus kuat melawan segala anasir yg menyebabkan agama ku goyah,
sesungguhnya ALLAH bersama dengan orang-orang yang benar.

hati ini terlalu sedih kerana masih tidak kuat lagi iman di dada-ku,
masih goyah apabila ditimpa sesuatu,
tapi itu semua bukan penghalang dalam menengakkan iman dan agama-ku,
ya ALLAH sesungguhnya engkau sentiasa bersama hamba-hamba-mu.

mood: teramat sedih kerana perbuatan sendirim maafkan hamba ini ya ALLAH ='(

No comments:

Post a Comment