وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوٓا۟ أَنفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَٱسْتَغْفَرُوا۟ ٱللَّهَ وَٱسْتَغْفَرَ لَهُمُ ٱلرَّسُولُ لَوَجَدُوا۟ ٱللَّهَ تَوَّابًۭا رَّحِيمًۭ

Dan Kami tidak mengutus seseorang Rasul pun melainkan supaya ia ditaati dengan izin Allah. Dan kalaulah mereka ketika menganiaya diri mereka sendiri datang kepadamu (wahai Muhammad) lalu memohon ampun kepada Allah, dan Rasulullah juga memohon ampun untuk mereka, tentulah mereka mendapati Allah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (an-nisa' 4:64)

Sunday 7 July 2013

pengalaman MENCARI.......

assalamualaikum :)

hehehe, tetiba teringin nak mengupdate blog...
ALHAMDULILLAH, exam dah abis and sekarang more focus to thesis, pra-practical, and also report...

hurm hurmmmm, bnyak benda lam kepala skang ni, macam-macam nak buat...
yang penting sekarang nak kena cari bahan tuk thesis then nak teruskan membuat pe2 yang patut di mulakan dulu...

owhhh, skang ni saya ngah berpra-praktikal dekat uitm, alhamdulillah...
biasa la kejap je so kerja x da sangat tu yang sempat mengupdate,kuikuikui....

mereka-mereka kat sini semua baik2 jerr, banyak jugak benda baru yang aku belajar and tengok..
owhh macam ni upanya ekk bile kita dah kerja, macam tua plak ase,hehehe...
ehhh tapi saya muda lagiii....

baru je bape hari balik umahh dah kena tanya soalan cepu mas,
"bile nak khawin??" 
"dah ade calon belum??"

hahaha, of course la nak kan....sape laaa yang x nak khawin,huhuhu
inshaALLAH, itu semua bia la ALLAH yang rancang...
yang pasti aku nak habiskan dulu degree ni then baru fikir sal tu,okkk....

haaa satu lagi yang paling kelakor...
aku citer ngan staf sal akak aku yang baru melahirkan baby sulungnyaa,
pastu dia tanya aku bile pulakk...
aku hanya mampu jawab, insyaALLAH.......
pastu bleh dia nak kenenkan aku ngan adik dia, hamboiiii...

kelakar pulak aku rase,huhuhu....
dia kata adik dia ok, bagus tapi tak belajar tinggi sangat...
tapi ok la kan...

aku mampu senyum jelaaa, huhuhu
aku nak focus belajar dulu, nak pegang segulung ijazah dulu then baru fikir sal tu...hehehe

umie and baba da bagi green light so pe lagi kan,hehehe
insyaALLAH andai sampai masanya pasti akan ku khawin,
buat masa skang ni tak lagi kot, masih muda....kuikuikui

ok la da melalut-lalut dah ni....

-------------------------------------------------------

ALLAH sedang merancang sesuatu untuk masa depan ku, so aku harus kuat dan positif dengan apa yang berlaku. 


mood: senyummm

No comments:

Post a Comment