وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوٓا۟ أَنفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَٱسْتَغْفَرُوا۟ ٱللَّهَ وَٱسْتَغْفَرَ لَهُمُ ٱلرَّسُولُ لَوَجَدُوا۟ ٱللَّهَ تَوَّابًۭا رَّحِيمًۭ

Dan Kami tidak mengutus seseorang Rasul pun melainkan supaya ia ditaati dengan izin Allah. Dan kalaulah mereka ketika menganiaya diri mereka sendiri datang kepadamu (wahai Muhammad) lalu memohon ampun kepada Allah, dan Rasulullah juga memohon ampun untuk mereka, tentulah mereka mendapati Allah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (an-nisa' 4:64)

Saturday 20 July 2013

diujiiiii, ALHAMDULILLAH


setiap manusia atas bumi ni pasti akan diuji...
kita tidak boleh lari dari ujian tapi ALLAH akan menguji hambanya di atas kemampuan hambanya...
jangan pernah takut dan merungut...
setiap yang hadir dalam hidup kita merupakan satu hikmah yang ALLAH berikan untuk menjadikan kita lebih matang...

manusia diuji dengan pelbagai cara..
diuji dalam pelbagai segi...
cuma bergantung kepada manusia itu sendiri untuk memilih apakah cara yang terbaik untuk menghadapinya...

sesungguhnya ALLAH itu maha mendengar luahan hamba-hambanya...
berdoa dan memintalah kepada yang Maha Mencipta...
dia tidak pernah meninggalkan kita walau sesaat pun sedangkan kita yang leka dengan dunia tidak merasa rindu kepada-NYA...

ya ALLAH, terima kasih kerana menguji diri ini,
hanya dengan ujian yang kau hadirkan dapat merasakan kau dekat dengan aku...
tiada ketenanagan yang lebih indah selain mengadu dan memohon kepada-Mu...
aku tidak kuat untuk berdiri seandainya engkau tidak membantu aku untuk terus berdiri...
sesungguhnya setiap apa yang Engkau hadirkan dalam hidupku ini adalah suatu yang amat indah...

andai perasaan yang hadir ini juga dari-MU,
maka aku berserah hanya kepada-Mu,
bantulah aku untuk tidak bergantung harap kepada manusia,
aku hamba yang lemah lagi hina....

tiada yang mampu terucap dari lisan ku bila menghadap-MU,
aku hanya mampu menitiskan air mata tanpa berkata suatu pun,
sesungguhnya aku amat merindui Rasulullah S.A.W,
sampaikanlah salam rindu ku ini kepadanya,
tidak tertanggung rasa rindu ku ini...

ya ALLAH, aku serahkan segalannya kepada-MU,
setiap episod perjalanan hidup ku ini adalah hanya untuk-MU,
kau hadirkanlah seseorang yang dapat membimbing aku untuk menjadi yang terbaik di sisi-MU,
tidak ku sanggup jauh dari rahmat dan mghfirah-MU ya RAB... 

*bahagiakanlah dia andai itu yang kau takdirkan,
  redhakan hati aku,
  andai menjauhkan diri adalah pilihan yang terbaik,
  maka aku memilih yang terbaik yang sudah Engkau aturkan dalam hidupku...

---------------------------------------------------------------------------------------
setiap kebahagian itu ada kesakitan yang pernah lalui, setiap yang sakit itu apabila percaya padaNYA, ada bahagia menanti....

ALLAH itu adil

ونبلوكم بالشر والخير فتنة والينا ترجعون

Dan kami menguji kamu dengan kesusahan dan kesenangan sebagai dugaan; dan kepada kami-lah kamu semua akan dikembalikan. [Al-Anbiyaa': 35]


sabarlah nur kafilah, menangislah wahai hati

No comments:

Post a Comment