وَمَآ أَرْسَلْنَا مِن رَّسُولٍ إِلَّا لِيُطَاعَ بِإِذْنِ ٱللَّهِ ۚ وَلَوْ أَنَّهُمْ إِذ ظَّلَمُوٓا۟ أَنفُسَهُمْ جَآءُوكَ فَٱسْتَغْفَرُوا۟ ٱللَّهَ وَٱسْتَغْفَرَ لَهُمُ ٱلرَّسُولُ لَوَجَدُوا۟ ٱللَّهَ تَوَّابًۭا رَّحِيمًۭ

Dan Kami tidak mengutus seseorang Rasul pun melainkan supaya ia ditaati dengan izin Allah. Dan kalaulah mereka ketika menganiaya diri mereka sendiri datang kepadamu (wahai Muhammad) lalu memohon ampun kepada Allah, dan Rasulullah juga memohon ampun untuk mereka, tentulah mereka mendapati Allah Maha Penerima taubat, lagi Maha Mengasihani. (an-nisa' 4:64)

Friday 17 August 2012

doa akhir ramadhan

assalamualaikum =)



DOA AKHIR RAMADHAN..
ya ALLAH,
Ramadhan akan berakhir dan akan meninggalkan kami, oleh itu berilah masa kepada kami untuk terus beramal seperti dalam bulan Ramadhan. kami bersyukur kerana diberi hidayah dan petunjuk untuk mentaati-Mu dengan ikhlas hati kami dan beribadat kepada-Mu mengharapkan keampunan dan keredhaan-Mu.

ya ALLAH,
kami memohon kepada-Mu semoga dipanjangkan umur kami lagi untuk bertemu dengan Ramadhan ditahun hadapan supaya dapat kami mengabdikan kepada-Mu.

ya ALLAH,
sekiranya kami tidak sempat bertemu dengan bulan Ramadhan lagi, maka Engkau ampunkan dosa kami dan masukkan kami kedalam syurga-Mu.

ya ALLAH,
kami berharap dengan berakgirnya bulan Ramadhan yang mulia ini, segala amalan kami Engkau terima dan segala doa kami Engkau makbulkan, Aammiiinnnnn....

semoga kita semua mendapat keberkatan dan rahmat ALLAH, insyaALLAH... 
assalamualaikum =)








No comments:

Post a Comment